En blogs anteriors hem parlat de la importància que té transmetre als més petits seguretat i tranquil·litat per al seu correcte desenvolupament.

 

De fet en aquest any de pandèmia ha estat un dels punts que més ha preocupat a pares i docents, com ho estan vivint els més petits?

 

Avui a CapiCua, venim a parlar-vos d’això, de com viuen els nostres petits els seus primers anys de vida, les sensacions i emocions que experimenten en les etapes del seu creixement, mentre es van desenvolupant les seves capacitats.

 

Dels 0 a 6 mesos.

 

En aquesta primera etapa de la seva vida, els petits no comprenen el que senten, ni tampoc saben com transmetre-ho, així que el plor és el recurs que tenen per fer-te saber que “alguna cosa no va bé”.

 

Alimentar-los quan toca, mantenir-los nets i amb la temperatura adequada, i alhora fer-los sentir protegits, és el que necessiten, així que no us frustreu si sou primerencs en aquesta etapa!

 

Dels 6 als 12 mesos.

 

En aquesta etapa els nens/es ja han establert un vincle amb les persones que més contacte tenen, és per això que és fàcil que se n’alegrin en veure’ns, però també plorin i se sentin insegurs si ens tenen lluny.

 

Així que si us toca deixar-los per primer cop a la guarderia o amb algun familiar i sé os fa difícil, no us desespereu! Els nens s’adapten ràpidament.

 

A més, en aquest punt els petits intenten comunicar-se amb paraules o balboteigs, tot i que si això no els hi funciona, plorar mai falla!

 

D’1 a 2 anys.

 

En aquest període els petits comencen a donar els seus primers passos, a més que comencen a voler provar-ho tot, literalment. Tot acaba a la boca i no paren quiets.

 

És important que com a progenitors els hi deixem “gaudir” d’aquesta nova “independència” i els deixem experimentar. Òbviament amb supervisió, però mai es recomana la sobreprotecció.

 

Dels 2 als 3 anys.

 

Tot i que són molt petits, en aquesta edat els nens ja són capaços de comprendre que hi ha perills, identificar també que està bé i que malament i són capaços de comunicar-se de manera més fluida.

 

Dels 3 als 5 anys.

 

En aquest punt, els petits comencen a fer-se moltíssimes preguntes sobre qualsevol cosa. Així que si com a progenitors i docents estimulem aquesta curiositat els motivarem en el seu aprenentatge.

 

A més en aquest punt el nen ja busca “models” i és capaç d’imitar conductes. Així que en aquest punt, inicia un paper important per als progenitors i docents, en els quals han d’aconseguir transmetre els millors valors i que així els nens i nenes els assoleixin i creixin d’una forma equilibrada i feliç.

 

Conèixer les característiques tant cognitives com emocionals de cadascuna de les etapes per les quals travessen els nostres petits ens dóna l’oportunitat de generar millors estratègies per a aprendre juntament amb ells i com transitar per cadascuna d’aquestes etapes.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies